Oferta educationala
Cursurile şcolii sunt frecventate de copii cu nevoi speciale, ale căror diagnostice sunt variate: de la deficienţe mintale ușoare și moderate la deficienţe severe, profunde si/sau asociate, de la sindrom Down la autism, de la deficienţe motorii severe la deficienţe parţiale de vedere sau auz, de la tulburări ale limbajului sau dificultăţi severe de comunicare, la tulburări majore ale comportamentului adaptativ şi social.
Activitatea instructiv-educativă şi cea terapeutic- recuperatorie se desfăşoară în baza Planurilor-cadru pentru Învăţamânt special aprobate prin ordinul Ministrului Educaţiei OMEN nr.3622/18.05.2018 pentru toate nivelurile de învăţământ, pentru următoarele nivele de invăţământ:
Preşcolar- doua grupe de grădiniță ;
Primar -clasele O-IV si şi gimnazial V-VIII ( elevi cu dizabilităţi mintale moderate si usoare, precum si clase de elevi cu dizabilităţi mintale severe, profunde, şi/sau asociate);
Clasele IX-X pentru elevi cu dizabilităţi mintale severe, profunde si/sau asociate;
Şcolarizare la domiciliu pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale netransportabili;
Servicii educaţionale de sprijin pentru elevii cu cerinte educationale speciale integraţi in invăţământul de masă;
Serviciile educaţionale pe care le oferim beneficiarilor noştri direcţi şi indirecţi sunt la cele mai înalte standarde de calitate conform criteriilor impuse de Ministerul Educaţiei Nationale.
STRUCTURA CURRICULUMULUI
- a) Curriculum nucleu conţine 7 arii curriculare obligatorii:
Limbă şi comunicare
Matematică şi ştiinţe ale naturii
Om şi societate
Arte
Educaţie fizică şi sport
Tehnologii şi activităţi practice
Consiliere şi orientare
Curriculumul mai cuprinde pentru scolile speciale, inca alte 3 arii curriculare specifice:
Terapii specifice de compensare
Eavaluare si consiliere psihopedagogica, psihodiagnoza
Terapie educaţională complexă şi integrată
- b) Curriculum la decizia şcolii, cuprinde discipline opţionale aprobate de ISMB şi este elaborat de şcoală în funcţie de resursele umane şi materiale ale unităţii, interesele elevilor, situaţiile specifice şcolii şi necesităţile comunităţii locale.
Grădiniţa specială functionează după un curriculum propriu care cuprinde următoarele tipuri de activităţi instructiv-educative :
Activităţi pentru formarea,stimularea si dezvoltarea comunicării
Activităţi de expresie psihomotrică
Activităţi de educaţie senzorială şi cognitivă
Activităţi de automonie personală şi socială
Activităţi ludice de educaţie şi compensare
Terapii specifice de compensare
Echipa de cadre didactice pentru grădiniţă este formată din doi educatori şi un profesor psihopedagog
Metodele si programele educationale sunt adaptate în funcţie de tipul şi gradul de deficienţă, iar elevii cu dizabilităţi grave, severe, profunde şi/sau asociate beneficiază de planuri de servicii şi programe de intervenţie personalizată elaborate în echipă multidisciplinară de specialişti, formată din:
profesor de psihopedagogie specială pentru o catedră de educație specială
profesor psihopedagog
profesor-educator
prof.psihodiagnoza
kinetoterapeut
medic
Activitatea educativă extracurriculară şi extraşcolară desfăşurată în beneficiul elevilor nostri se concretizează în derularea a numeroase proiecte si activităţi în colaborare cu alte clase din şcoală sau cu elevi din şcolile obişnuite, precum şi în parteneriat cu diverse instituţii culturale şi educative din Bucureşti şi din ţară, prezentate la sectiunea programe si proiecte a acestei pagini web.
Partenerii din comunitate sunt:Primăria Sectorului 4,Biserica,Poliția locală și Poliția secției 14 și secției 24,Unități din învațământul special/de masă
Pentru a diminua absenteismul și abandonul școlar, instituția de învățământ a organizat activități în colaborare cu diverse entități partenere, cum ar fi proiectele "Să se ridice cortina!" -Clubul Copiilor Sector 4 și "Strategia Natională de Acțiune Comunitară",în parteneriat cu Colegiul Economic ”Virgil Madgearu”,Liceul Tehnologic ” Sfântul Pantelimon,Școala Gimnazială nr.129 nivel preșcolar, precum și colaborarea cu Școala ”Conil” din București, care a inclus vizionarea spectacolelor de circ, donații și activități cultural-artistice la sediul școlii. Toate aceste inițiative au contribuit la scăderea numărului de elevi expuși riscului de abandon școlar.
Proiecte finanțate la nivel național, european sau internațional, din Fondul Social European, Programul Erasmus+ și de alți finanțatori.
Implementarea proiectului Erasmus + ”Dezvoltarea digitală începe cu un click!” Proiect de mobilitate în domeniul Educației Școlare
Contract nr. 2021-1-RO01-KA122-SCH-000013563 finanțat prin programul Erasmus+ Perioada de implementare: 01.11.2021-30.04.2023
În anul școlar 2022-2023, trei elevi din unitatea școlară au participat la o mobilitate în cadrul Proiectului pentru mobilităţi de formare (în domeniul VET) cu numărul 2022-1-RO01-KA121-VET-000064159, din cadrul programului Erasmus+ ” în Montijo, Portugalia, unde aceștia au participat la stagii de formare în meseria de ”Lucrător în menaj hotelier”,iar în anul școlar 2023-2024 ,7 elevi ai școlii au participat la o mobilitate în cadrul Proiectului pentru mobilităţi de formare (în domeniul VET) cu numărul 2023-1-RO01-KA121-VET-000126330, din cadrul programului Erasmus+ ” în Malaga, Spania. Proiectele sunt realizate în consorțiul școlilor speciale de la nivelul Municipiului București.
Oferta educationala
OFERTA EDUCAŢIONALĂ
Cursurile şcolii sunt frecventate de copii cu nevoi speciale, ale căror diagnostice sunt variate: de la deficienţe mintale ușoare și moderate la deficienţe severe, profunde si/sau asociate, de la sindrom Down la autism, de la deficienţe motorii severe la deficienţe parţiale de vedere sau auz, de la tulburări ale limbajului sau dificultăţi severe de comunicare, la tulburări majore ale comportamentului adaptativ şi social.
Activitatea instructiv-educativă şi cea terapeutic- recuperatorie se desfăşoară în baza Planurilor-cadru pentru Învăţamânt special aprobate prin ordinele Ministrului Educaţiei nr. 4927 şi 4928 / 2005 şi nr.5239 / 2008, pentru următoarele nivele de invăţământ:
Preşcolar- O grupă de grădiniță ;
Primar şi gimnazial-clasele O-IV si V-VIII ( elevi cu dizabilităţi mintale moderate si usoare, precum si clase de elevi cu dizabilităţi mintale severe, profunde, şi/sau asociate);
Clasele IX-X pentru elevi cu dizabilităţi mintale severe, profunde si/sau asociate;
Clasă pentru invatamant simultan, nivel primar;
Şcolarizare la domiciliu pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale netransportabili;
Servicii educaţionale de sprijin pentru elevii cu cerinte educationale speciale integraţi in invăţământul de masă;
Serviciile educaţionale pe care le oferim beneficiarilor noştri direcţi şi indirecţi sunt la cele mai înalte standarde de calitate conform criteriilor impuse de Ministerul Educaţiei Nationale.
STRUCTURA CURRICULUMULUI
a) Curriculum nucleu conţine 7 arii curriculare obligatorii:
Limbă şi comunicare
Matematică şi ştiinţe ale naturii
Om şi societate
Arte
Educaţie fizică şi sport
Tehnologii şi activităţi practice
Consiliere şi orientare
Curriculumul mai cuprinde pentru scolile speciale, inca alte 3 arii curriculare specifice:
Terapii specifice de compensare
Psihodiagnoză,consiliere si orientare şcolară si profesionala
Terapie educaţională complexă şi integrată
b) Curriculum la decizia şcolii, cuprinde discipline opţionale aprobate de ISMB şi este elaborat de şcoală în funcţie de resursele umane şi materiale ale unităţii, interesele elevilor, situaţiile specifice şcolii şi necesităţile comunităţii locale.
Grădiniţa specială functionează după un curriculum propriu care cuprinde următoarele tipuri de activităţi instructiv-educative :
Activităţi pentru formarea,stimularea si dezvoltarea comunicării
Activităţi de expresie psihomotrică
Activităţi de educaţie senzorială şi cognitivă
Activităţi de automonie personală şi socială
Activităţi ludice de educaţie şi compensare
Terapii specifice de compensare
Echipa de cadre didactice pentru grădiniţă este formată din doi educatori şi un profesor psihopedagog .
Metodele si programele educationale sunt adaptate în funcţie de tipul şi gradul de deficienţă, iar elevii cu dizabilităţi grave, severe, profunde şi/sau asociate beneficiază de planuri de servicii şi programe de intervenţie personalizată elaborate în echipă multidisciplinară de specialişti, formată din:
profesor de psihopedagogie specială pentru o catedră de educație specială
profesor psihopedagog
profesor-educator
prof.psihodiagnoza
kinetoterapeut
medic
Activitatea educativă extracurriculară şi extraşcolară desfăşurată în beneficiul elevilor nostri se concretizează în derularea a numeroase proiecte si activităţi în colaborare cu alte clase din şcoală sau cu elevi din şcolile obişnuite, precum şi în parteneriat cu diverse instituţii culturale şi educative din Bucureşti şi din ţară, prezentate la sectiunea programe si proiecte a acestei pagini web.
În cadrul şcolii işi desfăşoară activitatea şi mai multe cluburi educative, cum ar fi:
Clubul de Teatru "Licurici", coordonat in anul scolar 2011/2012 de prof.Birsan Ioana, prof.Antonescu Rodica, prof.Golub Elena, prof.Catranji Magda
Corul de copii al scolii "Menestrel", coordonat de prof.Florea Petre
Trupa de dans modern a şcolii "Amicii", coord. prof.Valentina Arnăuţoiu