Scoala Gimnaziala Speciala nr.3, Tel./Fax: 021.331.71.13, E-mail: scoalaspeciala3@s4.ismb.ro, Web: www.scoalaspeciala3.ro

Oferta educationala

oferta educ.docx

Cursurile şcolii sunt frecventate de copii cu nevoi speciale, ale căror diagnostice sunt variate: de la deficienţe mintale ușoare și moderate la deficienţe severe, profunde si/sau asociate, de la sindrom Down la autism, de la deficienţe motorii severe la deficienţe parţiale de vedere sau auz, de la tulburări ale limbajului sau dificultăţi severe de comunicare, la tulburări majore ale comportamentului adaptativ şi social.

Activitatea instructiv-educativă şi cea terapeutic- recuperatorie se desfăşoară în baza Planurilor-cadru pentru Învăţamânt special aprobate prin ordinul Ministrului Educaţiei OMEN nr.3622/18.05.2018 pentru toate  nivelurile de învăţământ, pentru următoarele nivele de invăţământ:

Preşcolar- doua grupe de grădiniță ;

Primar -clasele O-IV si şi gimnazial V-VIII ( elevi cu dizabilităţi mintale moderate si usoare, precum si clase de elevi cu dizabilităţi mintale severe, profunde, şi/sau asociate);

Clasele IX-X pentru elevi cu dizabilităţi mintale severe, profunde si/sau asociate;

Şcolarizare la domiciliu pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale netransportabili;

Servicii educaţionale de sprijin pentru elevii cu cerinte educationale speciale integraţi in invăţământul de masă;

Serviciile educaţionale pe care le oferim beneficiarilor noştri direcţi şi indirecţi sunt la cele mai înalte standarde de calitate conform criteriilor impuse de Ministerul Educaţiei Nationale.

STRUCTURA CURRICULUMULUI

  1. a) Curriculum nucleu conţine 7 arii curriculare obligatorii:

Limbă şi comunicare

Matematică şi ştiinţe ale naturii

Om şi societate

Arte

Educaţie fizică şi sport

Tehnologii şi activităţi practice

Consiliere şi orientare

Curriculumul mai cuprinde pentru scolile speciale, inca alte 3 arii curriculare specifice:

Terapii specifice de compensare

Eavaluare si consiliere psihopedagogica, psihodiagnoza

Terapie educaţională complexă şi integrată

  1. b) Curriculum la decizia şcolii, cuprinde discipline opţionale aprobate de ISMB şi este elaborat de şcoală în funcţie de resursele umane şi materiale ale unităţii, interesele elevilor, situaţiile specifice şcolii şi necesităţile comunităţii locale.

Grădiniţa specială functionează după un curriculum propriu care cuprinde următoarele tipuri de activităţi instructiv-educative :

Activităţi pentru formarea,stimularea si dezvoltarea comunicării

Activităţi de expresie psihomotrică

Activităţi de educaţie senzorială şi cognitivă

Activităţi de automonie personală şi socială

Activităţi ludice de educaţie şi compensare

Terapii specifice de compensare

Echipa de cadre didactice pentru grădiniţă este formată din doi educatori şi un profesor psihopedagog

Metodele si programele educationale sunt adaptate în funcţie de tipul şi gradul de deficienţă, iar elevii cu dizabilităţi grave, severe, profunde şi/sau asociate beneficiază de planuri de servicii şi programe de intervenţie personalizată elaborate în echipă multidisciplinară de specialişti, formată din:

profesor de psihopedagogie specială pentru o catedră de educație specială

profesor psihopedagog

profesor-educator

prof.psihodiagnoza

kinetoterapeut

medic

Activitatea educativă extracurriculară şi extraşcolară desfăşurată în beneficiul elevilor nostri se concretizează în derularea a numeroase proiecte si activităţi în colaborare cu alte clase din şcoală sau cu elevi din şcolile obişnuite, precum şi în parteneriat cu diverse instituţii culturale şi educative din Bucureşti şi din ţară, prezentate la sectiunea programe si proiecte a acestei pagini web.

Partenerii din comunitate sunt:Primăria Sectorului 4,Biserica,Poliția locală și Poliția secției 14 și secției 24,Unități din învațământul special/de masă

    Pentru a diminua absenteismul și abandonul școlar, instituția de învățământ a organizat activități în colaborare cu diverse entități partenere, cum ar fi proiectele "Să se ridice cortina!" -Clubul Copiilor Sector 4 și "Strategia Natională de Acțiune Comunitară",în parteneriat cu Colegiul Economic ”Virgil Madgearu”,Liceul Tehnologic ” Sfântul Pantelimon,Școala Gimnazială nr.129 nivel preșcolar, precum și colaborarea cu Școala ”Conil” din București, care a inclus vizionarea spectacolelor de circ, donații și activități cultural-artistice la sediul școlii.    Toate aceste inițiative au contribuit la scăderea numărului de elevi expuși riscului de abandon școlar.

Proiecte finanțate la nivel național, european sau internațional, din Fondul Social European, Programul Erasmus+ și de alți finanțatori.

Implementarea proiectului Erasmus + ”Dezvoltarea digitală începe cu un click!” Proiect de mobilitate în domeniul Educației Școlare

Contract nr. 2021-1-RO01-KA122-SCH-000013563 finanțat prin programul Erasmus+ Perioada de implementare: 01.11.2021-30.04.2023

  În anul școlar 2022-2023, trei elevi din unitatea școlară au participat la o mobilitate în cadrul Proiectului pentru mobilităţi de formare (în domeniul VET) cu numărul 2022-1-RO01-KA121-VET-000064159, din cadrul programului Erasmus+ ” în Montijo, Portugalia, unde aceștia au participat la stagii de formare în meseria de ”Lucrător în menaj  hotelier”,iar în anul școlar 2023-2024 ,7 elevi ai școlii au participat la o mobilitate în cadrul Proiectului pentru mobilităţi de formare (în domeniul VET) cu numărul 2023-1-RO01-KA121-VET-000126330, din cadrul programului Erasmus+ ” în Malaga, Spania. Proiectele sunt realizate în consorțiul școlilor speciale de la nivelul Municipiului București.